16 februari 2011

lilla Johnny

Lilla Johnny är den smartaste grabben i klassen, och är alltid först färdig med proven. För att han inte skulle störa resten av klassen säger Fröken en dag till honom:- Johnny, du är så duktig så jag blir tvungen till och ge dig några extra frågor. Det sitter 5 fåglar på en gren. Du har med dig ett hagelgevär och skjuter en av dom, hur många sitter kvar? -Ingen, svarar Johnny. -Vad menar du...ingen?
-Ja, svarar Johnny, den ena störtar i backen och de andra drar skrämt iväg. -Ja, svarar Fröken, svaret skulle egentligen bli 4 men jag gillar sättet du tänker på. Lite senare räcker Johnny upp handen i vädret. - Ja, Johnny? -Fröken, kan jag fråga dig en sak? -Ja, för all del.
-Okey, 3 damer står vid en glassbil och alla har fått glass. En av dom slickar på glassen, den andra suger och den tredje biter på den. Vem av dom är gift? Fröken rodnar: -Ehh, jag vet inte helt, men kan det vara hon som suger på den? -Nej, fröken, det är hon med ringen på fingret, men jag gillar sättet du tänker på.............

Inga kommentarer: