17 augusti 2010

Vilken lång dag.

I dag har det verkligen varit en lång dag. Åkte hemifrån strax efter kl 12 och var hemma i lgh igen kl 19.

Hämtade barnen vid halv 6 men kom därifrån strax efter 18 sen satt jag en stund på gården med skrikmaja o Gabriel. Jag var illa tvungen och sitta ute o vänta in Ioannas mamma, annars hade jag gått in direkt och slängt L i säng för hon skrek konstant i 45 minuter och det var så synd om henne och jag var inte vatten värld...
Men damen fick lära sig att man inte beter sig som man vill och säger inte massa dumma saker utan att man blir bestraffad för det. Så hon fick varken film eller saga i kväll... Utan kvällsmat sen sova. Och jag ljuger inte om jag säger att hon somnade inom 2 minuter i dag...
Gabriel konstrades lite mer än hon när man skulle sova för inte var man trött inte inte ville man sova inte. Men
jag stängde bara dörren om han och satt i soffan och lyssnade på hans protester i 12 min ca sen sov han med....

Idag på caralnderska var det 4 timmar med mycket information, tur man fick med ett häfte hem med MIN HÄLSA så man kan läsa igenom i lugn och ro. Vi är 4 st som ska opas samma dag och de verkar var i från gbg med omnejd.
Så nu har man klockslag när man ska infinna sig för op med. Det börjar närma sig bara 3 veckor kvar.....

Så måste hämta ut recept osv för o starta med vitaminer på måndag sen ska jag ta fragmin 3 veckor efter op med, det hade jag iof räknat med så.

Inga kommentarer: